Reklama społeczna – między społecznymi problemami a innowacjami

Abstract
Podstawowym wymaganiem wobec przedsiębiorstwa powinno być prowadzenie działalności marketingowej w sposób odpowiedzialny społecznie, tzn. niebudzący wątpliwości co do przestrzegania zasad funkcjonowania na rynku, rzetelności podawanych informacji handlowych czy odpowiedzialnego traktowania konkretnych grup społecznych (tak konsumentów, jak i pracowników). Komunikacja społecznie odpowiedzialna to przyjęcie takiej strategii promocyjnej, w której firma decyduje się ponosić odpowiedzialność za to, jak i w jaki sposób komunikuje się z otoczeniem (w tym z konsumentem). Strategia reklamowa może być tym samym dobrym sposobem na pokazanie, iż przedsiębiorstwo faktycznie kieruje się w swej działalności ideą społecznej odpowiedzialności biznesu. W ten sposób również proces komunikacji z konsumentem staje się przejawem realizacji w przedsiębiorstwie idei CSR. Ideą działań komunikacyjnych staje się w tym wypadku wysyłanie do konsumentów przekazów, które są odzwierciedleniem odpowiedzialnego sposobu myślenia i działania przedsiębiorstwa.
Description
Keywords
Citation
A. Kozłowska, Reklama: w kierunku komunikacji społecznie odpowiedzialnej, w: A. Kołodziej-Durnas (red.), Reklama społeczna - między społecznymi problemami a innowacjami, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2015, s. 75-96
Belongs to collection