Fandomy jako element ruchu społecznego „wolnej kultury”, czyli prawo autorskie a produktywność fanów

Abstract
Celem tekstu jest opisanie fandomów - społeczności fanów rożnych zjawisk kultury popularnej jako elementu ruchu społecznego "wolnej kultury". Praca ukazać ma fanów jako aktywistów free culture oraz pokazać, że jako tacy spotykają się z różną reakcją ze strony branży medialnych producentów. Artykuł podzielony jest na trzy części. W pierwszej dokonany jest opis społeczności fanów, w drugiej autorzy skupiają się na ruchu społecznym "wolnej kultury". W części trzeciej starają się wykazać, że fandomy to część opisywanego ruchu, a także jak koncerny medialne i inni obrońcy prawa autorskiego reagują na oddolną, amatorską produkcję fanów.
Description
Keywords
Citation
Siuda, P., Anna Czaplińska, Fandomy jako element ruchu społecznego „wolnej kultury”, czyli prawo autorskie a produktywność fanów [w:] Homo Creator czy Homo Ludens? Twórcy – internauci – podróżnicy, (red.) W. Muszyński, M. Sokołowski, Toruń 2008, s. 50-60.
Belongs to collection