Aktywność jednostek samorządu lokalnego w serwisach społecznościowych na przykładzie województwa podkarpackiego
Abstract
Niniejsza praca omawia szczególny rodzaj narzędzia marketingowego,
używanego przez jednostki samorządu terytorialnego, jakim są serwisy
społecznościowe. Stanowią one, w nawiązaniu do tematu II Ogólnopolskiego
Kongresu Politologicznego (Poznań, 19–21 września 2012 r. ), wyzwanie dla
szczebla samorządowego, który dotychczas nie stosował tego rodzaju środków
promocji. W wyniku analizy literatury przedmiotu, licznych zestawień,
raportów i rankingów, zaobserwowano brak badań skupiających się na
zastosowaniu tego konkretnego narzędzia. Autorka podjęła więc próbę
przedstawienia tej problematyki na przykładzie jednostek samorządowych
województwa podkarpackiego. Celem artykułu jest również określenie
efektywności i skuteczności stosowania serwisów społecznościowych. Analizie
zostały poddane takie serwisy, jak: Facebook, NK (uprzednio Nasza Klasa)
i YouTube. Głównymi źródłami informacji w tym zakresie są raporty dotyczące
korzystania z Internetu przez Polaków, publikacje naukowe oraz badania
własne. Przeanalizowano pod katem posiadania oficjalnych profili na
wymienionych wcześniej serwisach społecznościowych 185 jednostek
samorządu terytorialnego województwa podkarpackiego: 160 gmin, 21
powiatów, 4 miasta na prawach powiatu. Następnym krokiem w badaniach
była analiza zawartości (miedzy innymi jej formy, aktualności) prowadzonych
portali "social media".
Collections
- Artykuły / Articles [16126]