Marketing wirusowy w branży filmowej

Abstract
Marketing wirusowy to stosunkowa nowa metoda rozprzestrzeniania informacji o produkcie lub usłudze, wykorzystująca jako medium słowo, czy to w postaci mówionej czy pisanej, przekazywane na zasadzie powtarzania od jednego użytkownika bądź potencjalnego użytkownika do drugiego. Jej nazwa wywodzi się od systemu w jakim rozprzestrzeniają się wirusy, infekując coraz to większą liczbę osób, na zasadzie dodatniego przyrostu. Marketing wirusowy przeżywa rozkwit, dzięki coraz szerszemu zastosowaniu Internetu jako medium, oraz rozwojowi portali społecznościowych, umożliwiających zwykłym użytkownikom na publikowanie dowolnych treści. Branża filmowa zauważyła w tym wypadku możliwość wykorzystania tego środku przekazu do nietypowej, a zarazem taniej promocji własnych produkcji, wykorzystując ludzką ciekawość i chęć dzielenia się zdobytymi i poznanymi tajemnicami. Reżyserem i producentem, który przoduje w wykorzystaniu tego typu zabiegów jest J. J. Abrams, który tą właśnie metodę zastosował w produkcjach takich jak: Lost, Cloverfield czy Super 8, jednakże początków można doszukiwać się już w przypadku filmu The Blair Witch Project, który praktycznie zerowym nakładem na kampanię marketingową przyniósł ogromne dochody.
Description
Keywords
Citation
Belongs to collection