Metoda wyznaczania charakterystyki prędkościowej momentu obrotowego silnika do samochodu osobowego

Abstract
Ze względu na modułową budowę samochodów konieczne jest tworzenie narzędzi dialogowych między konstruktorami poszczególnych elementów takich, jak charakterystyka prędkościowa momentu oborowego silnika. Bardzo korzystna jest możliwość jej wstępnego wyznaczenia przed konstrukcją silnika. Dotychczasowe metody służące do tego celu nie dają wystarczająco dokładnych wyników. Dlatego w pracy zaprezentowano metodę Ortus, która umożliwia oszacowanie przebiegu takiej charakterystyki. Polega ona na doborze przebiegów momentu obrotowego silników podobnych do projektowanego silnika, którego charakterystyka jest tworzona. Następnie poddaje się je takiej modyfikacji, aby zachowane zostały ich charakterystyczne kształty. Umożliwia to otrzymanie charakterystyki o dość niewielkich wartościach błędów i stosunkowo równomiernym ich rozkładzie. Przedstawiona metoda posiada szereg zalet, które umożliwiają jej wykorzystanie w praktyce.
Description
Citation