Kultura nauczycieli a kultura uczniów. Implikacje wychowawcze
Abstract
Publikacja przedstawia nowe spojrzenie na kulturę szkoły poprzez kulturę człowieka (nauczyciela i ucznia), a nie tylko kulturę organizacji. W prezentowanej monografii ukazano, że aspekt dotyczący kultury uczniów i nauczycieli stanowi podwalinę dla kultury każdej szkoły. Autorka jest przekonana, że to właśnie ostatni z wymienionych czynników, głównie jednak kultura nauczycieli, ma decydujące znaczenie w kształtowaniu kultury pracy szkoły: klimatu społecznego, stylu kierowania, oraz stosunków interpersonalnych pomiędzy wszystkimi podmiotami edukacyjnymi. Weryfikacja wiedzy o kulturze szkoły (szczególnie kulturze osobistej i osobowej nauczycieli oraz uczniów) i jej bogacenie wydaje się konieczna.
Collections
- Książki / Books [2914]
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Monolog, dialog, transfer. Relacje kultury polskiej i niemieckiej w XIX i XX wieku
Zielińska, Mirosława; Zybura, Marek (Wydawnictwo GAJT Wrocław, 2013) -
KulTube. Kultura wobec YouTuba
Bomba, Radosław; Olszewska, Paulina; Wuls, Anna; Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (Centrum Badań Gier Wideo UMCS, 2017-09-01)Prezentowana publikacja analizuje kulturowy fenomen serwisu YouTube. Relacje kultura i YouTube stają się istotnym zagadnieniem dla współczesnej refleksji kulturoznawczej m.in. ze względu na skalę funkcjonowania serwisu, ... -
Aktywność fizyczna a nasilenie syndromu agresji osób pozbawionych wolności
Poklek, Robert (Centralny Ośrodek Szkolenia Służby Więziennej, 2008)Praca przedstawia teoretyczne i empiryczne podstawy penitencjarnej kultury fizycznej. Prezentuje wyniki badań syndromu agresji więźniów podejmujących rodzaje aktywności fizycznej w trakcie odbywania kary pozbawienia wolności