Szkoły wyższe na tle innych podmiotów przygotowujących młodzież do uczestnictwa w kulturze fizycznej
Abstract
Najważniejszym ogniwem w procesie przygotowania do uczestnictwa w kulturze fizycznej, wskazanym przez badaną młodzież, jest środowisko koleżeńskie, dopiero później placówki wychowawcze (szkoła, uczelnia) i rodzina. Zajęcia wychowania fizycznego w szkole wyższej są odbierane jako bardziej interesujące niż w poprzednich etapach edukacji, ale w odczuciu badanej młodzieży w szkole średniej nabyła ona najwięcej umiejętności sportowych i tam odczuła największy wpływ nauczyciela wf na zainteresowanie ich uprawianiem sportu w czasie wolnym. Mimo tego, że proces wychowania do rekreacji fizycznej powinien, podobnie jak proces wychowania w ogóle, rozpocząć jak najwcześniej, to rodzice nie są wskazywani wśród najważniejszych podmiotów przygotowujących, wdrażających do systematycznego uprawiania sportu.
Collections
- Artykuły / Articles [16165]
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.