Wychowanie do rekreacji fizycznej wśród celów wychowania fizycznego w szkole wyższej

Abstract
Każdy nauczyciel prowadzący zajęcia powinien mieć jasno określone cele, które chce zrealizować, aby jego praca z młodzieżą była efektywna. Nauczyciele bardzo często skupiają się na realizowaniu celów doraźnych, stąd też wysokie miejsce w hierarchii mają cele dotyczące poprawy sprawności fizycznej ćwiczących i rozwijanie ich umiejętności sportowych. Przygotowanie studentów do rekreacji fizycznej jako cel wymienia wprost co trzeci badany nauczyciel i wymieniają go częściej mężczyźni, a nie jest wymieniany przez najstarszych nauczycieli. Cele przyszłościowe, mówiące o kształtowaniu nawyku aktywności ruchowej, motywowanie do aktywności ruchowej w czasie wolnym, rozbudzanie zainteresowania ruchem, uświadamianie roli ruchu dla zdrowia znajduje się w górnej części stworzonej na podstawie wyników badań hierarchii celów wychowania fizycznego. Płeć i wiek nauczycieli nie różnicują w sposób istotny statystycznie realizowanych przez nich celów podczas zajęć wf.
Description
Keywords
Citation
Belongs to collection