Problemy nauczycieli zaangażowanych w kształcenie na odległość – wyniki terenowych badań jakościowych

Abstract
Artykuł zawiera wnioski z badań odnoszące się do trudności napotykanych przez kadrę nauczycielską zaangażowaną w kształcenie na odległość (KnO), które mają wpływ na rozwój tej formy edukacji. Przykłady dostarczane przez badaczy skoncentrowanych na problematyce e-learningu, jak również głosy praktyków potwierdzają, że doświadczenia nauczycieli i związana z nimi wiara w sens tego rodzaju kształcenia stanowią niezbędny warunek rozwoju tej metody przekazywania wiedzy. W zaprezentowanych wnioskach jednoznacznie podkreślono istotną rolę wsparcia udzielanego nauczycielom w budowaniu ich zaangażowania w pracę. Omawiane w artykule rezultaty opierają się na ogólnopolskich terenowych badaniach jakościowych realizowanych przez autora artykułu w ramach metody rozszerzonych przypadków Burawoya. Wyniki dokonanej diagnozy posłużyły do zainicjowania szeroko pojętych ogólnopolskich szkoleń promotorów KnO, które odbyły się w latach 2012–2014.
Description
Keywords
Citation
Chomczyński, Piotr (2015) Problemy nauczycieli zaangażowanych w kształcenie na odległość – wyniki terenowych badań jakościowych, „e-mentor” 2015, nr 3(60), s. 42–47, http://dx.doi.org/10.15219/ em60.1185.
Belongs to collection