Tabuizowanie starości w reklamach kosmetyków

Abstract
Artykuł Tabuizowanie starości w reklamie dotyczy globalnej tendencji do wypierania naturalnych zjawisk – głównie procesu starzenia się – w marketingowy niebyt. Za sprawą intensywnie reklamowanych preparatów kosmetycznych i medycznych oraz usług kosmetycznych i chirurgiczno-plastycznych tematem tabu uczyniono proces starzenia się. Stereotyp starości ulega zatem zmianie, o czym przekonuje próba rekonstrukcji językowego obrazu procesu starzenia się, utrwalanego przez współczesne reklamy. Konsument, ulegając silnej presji reklam, zaspokaja rozliczne potrzeby, kreowane przez przemysł kosmetyczny i farmaceutyczny oraz medycynę estetyczną. Czy robi to po to, aby oszukać naturę, czy po to, aby poczuć się lepiej, mimo upływu lat? Optymistyczne przesłanie rozsądnego ulegania reklamom wydaje się brzmieć: współczesny człowiek, dbając o siebie, podnosi jakość swojego życia.
Description
Keywords
Citation
Bortliczek M., Tabuizowanie starości w reklamach kosmetyków, "Słowo. Studia językoznawcze", nr 3, 2012, s. 39-55
Belongs to collection