Metoda eksperymentalna w procesie badania mediów
Streszczenie
Metoda eksperymentalna, mimo swojej długiej tradycji i niewątpliwej użyteczności, jest rzadko wykorzystywana w procesie badania mediów w warunkach polskich. Prezentowany artykuł wskazuje główne tendencje i potencjalne pola do wykorzystania eksperymentów w sferze badania mediów przez badaczy różnych dyscyplin naukowych (medioznawców, politologów, socjologów i psychologów). Autorka przedstawia podstawowe schematy eksperymentalne oraz sposób ich zastosowania w analizach mediów tradycyjnych (przede wszystkim telewizji) i Internetu. The experimental method, despite its long history and unquestionable utility, is rarely applied in media research process in Poland. The presented article indicates the main trends and potential research fields in media studies from perspectives of different sciences (mass media research, political science, sociology, psychology). The author presents the basic experimental designs and its ability to be implemented in analyses of traditional media (especially television) and Internet.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16165]
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: