Diagnoza współpracy pomiędzy administracją publiczną a trzecim sektorem w województwie opolskim
Abstract
Zagadnienie współpracy między pierwszym (administracja publiczna) a trzecim sektorem (organizacje pozarządowe), jest jednym z kluczowych we współczesnej debacie nad kondycją liberalnych demokracji. Zadaniem, jakie staraliśmy się zrealizować w badaniu, była diagnoza stanu współpracy między sektorem publicznym i pozarządowym. Celem badań była analiza potencjalnych zagrożeń oraz szans, wynikających z różnych form relacji między pierwszym i trzecim sektorem, a także poznanie ich uwarunkowań. Tym samym, problemem badawczym była jakość współpracy między pierwszym a trzecim sektorem.
Zorganizowano zogniskowane wywiady grupowe dla przedstawicieli organizacji pozarządowych (cztery wywiady) oraz dla przedstawicieli administracji publicznej (dwa wywiady). Dodatkowo przeprowadzono jeden wywiad indywidualny z przedstawicielem administracji publicznej. Wśród uczestników wywiadów były także osoby z doświadczeniem w obu sektorach. W sumie w badaniu udział wzięło 36 osób. Wywiady nie były ustrukturyzowane,
Najważniejsze wnioski są następujące. (1) Jakość współpracy międzysektorowej postrzegana jest lepiej przez sektor publiczny, niż przez sektor pozarządowy. (2) W ostatnich czternastu latach obserwujemy stały wzrost jakości współpracy międzysektorowej. (3) Jakość współpracy między sferą publiczną o trzecim sektorem jest zależna od wielkości miasta/gminy. (4) Spośród obszarów współpracy, najlepiej zorganizowana jest kooperacja w zakresie otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych i innych form współpracy finansowej. (5) Poziom współpracy w zakresie konsultacji społecznych postrzegany jest jako niski, zarówno przez przedstawicieli trzeciego sektora, jak i sektora publicznego.
Collections
- Raporty / Reports [282]
The following license files are associated with this item: