e-Assessment in Medical Education
Oglądaj/ Otwórz
Data
2016Autor
Kołodziejczak, Barbara
Roszak, Magdalena
Ren-Kurc, Anna
Kowalewski, Wojciech
Bręborowicz, Andrzej
Metadane
Pokaż pełny rekordStreszczenie
In education, assessment is a continuous process which may perform
numerous functions, such as diagnosing, supporting, motivating, controlling or
summarising. As a continuous process, assessment takes time, and therefore, where
possible, it is replaced by e-assessment. In medical sciences, theoretical knowledge
is often assessed using electronic tests based on multiple choice questions.
However, the method of preparation to this type of exams and the mere filling of
the test form may be problematic for students. Given the above, the authors have
decided to monitor the students' approach to the online tests in order to eliminate
or correct any arising problems. This document presents the results of surveys
taken in the academic years 2014/15 and 2015/16.
In addition, the article shows the role of formative and summative evaluation in eassessment
as well as the need to apply standards for the development of
assessment tools and systems. Even with many advantages, the e-assessment is still
rarely used, mainly due to a large load of work and measures at the first
implementation stage, as well as the lack of preparation of the academic staff.
Therefore, in the authors' opinion, the popularisation of good practices may
contribute to improvements in this field.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16126]
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Powiązane pozycje
Wyświetlanie pozycji powiązanych tytułem, autorstwem i tematem.
-
Functional assessment as a result of the joint actions of teachers and specialists - identifying problems to assess the impact of supporting the development of students
Konieczna, Iwona; Smolińska, Katarzyna (Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2023-12-29)Inclusive education is one of the most important and relevant contextual conditions in relation to the new model of functional assessment in Poland. Activities to support students with different educational needs require ... -
Assessment of the competitiveness of Polish food producers in the European Union
Ambroziak, Łukasz; Bułkowska, Małgorzata; Szczepaniak, Iwona (Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Źywnościowej – Państwowy Instytut Badawczy, 2014)System "konkurencyjność" - wybrane aspekty teoretyczne i empiryczne. Pozycja Polski w handlu zagranicznym produktami rolno-spożywczymi Unii Europejskiej. Ocena pozycji konkurencyjnej Polski w handlu zagranicznym produktami ... -
The assessment of aerobic physical capacity in young swimmers
Łubkowska, Wioletta; Troszczyński, Jerzy (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2013)Celem pracy była konfrontacja wybranych parametrów fizjologicznych, określających wydolność tlenową z poziomem sportowym młodych pływaków. Uczestnikami badań byli wyselekcjonowani zawodnicy o średniej wieku 14,67 lat, ...