Inforozrywka i tabloidyzacja w polskich mediach po 1989 roku w kontekście komunikacji politycznej

Abstract
Zarówno badacze mediów, jak i powszechni odbiorcy coraz częściej wspólnym głosem mówią o współczesnym zdziczeniu mediów, faktoidalnej rzeczywistości w nich przedstawianej, tabloidyzacji. mediów opiniotwórczych, zaburzeniu „agenda setting” czy uprawianiu inforozrywki. Ma to swoje konsekwencje związane np. z wpływem mediów na współczesną kulturę. Wydaje się jednak, że szczególne zagrożenie widać w zakresie zmian dotyczących współczesnej komunikacji politycznej, w której głównym pośrednikiem są media, gdyż ma to wydatny wpływ na społeczno-polityczną rzeczywistość i nasz w niej udział. Zanim jednak media, które kształtowały się po 1989 r. w Polsce, pokazały swoje dzisiejsze oblicze, miało miejsce kilka istotnych wydarzeń, które - analizowane przez badaczy mediów - umknęły szerokiej publicznej dyskusji.
Description
Keywords
Citation
Czechowska-Derkacz, B. (2011). Inforozrywka i tabloidyzacja w polskich mediach po 1989 roku w kontekście komunikacji politycznej. W: J. Kreft, R. Stopikowski (red.), Media, biznes, kultura. T. 2. (s. 290–298). Gdańsk: Wydawnictwo „Marpress”.