„Oczyścić przedpole” - funkcje metafor w prezydenckich debatach przedwyborczych

Abstract
Artykuł dotyczy metafor używanych przez uczestników debat prezydenckich. Metafory to bardzo ważne retoryczne narzędzie służące budowaniu przywództwa i przedstawianiu wizji państwa. Mogą pełnić różne funkcje: budzić emocje, ułatwiać zrozumienie, budować ethos, uatrakcyjniać wypowiedź. Jedną z ich głównych cech jest obrazowość, odwoływanie się do zmysłów słuchaczy – pod tym kątem analizowane są przenośnie, których używają kandydaci na urząd prezydenta w debatach telewizyjnych. Jak się okazuje, politycy sięgają po nie stosunkowo rzadko, najczęściej po to, aby opisać zły stan państwa bądź zdyskredytować konkurenta.
Description
Keywords
Citation
Agnieszka Kampka, „Oczyścić przedpole” - funkcje metafor w prezydenckich debatach przedwyborczych, w: 20 lat polskich telewizyjnych debat przedwyborczych, red. Agnieszka Budzyńska-Daca, Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego 2016
Belongs to collection