Różne oblicza politologii. Teoria - Historia - Wizerunek

Abstract
Autorzy publikacji pt. „Różne oblicza politologii. Teoria – Historia – Wizerunek” podjęli próbę uwypuklenia oraz uszeregowania kilku kluczowych, z punktu widzenia politologów, problemów, z którymi borykają się zarówno teoretycy, jak i praktycy. Znaczna część rozważań autorów skupia się na kwestii interdyscyplinarności badań politologicznych, przedmiocie badań politologii, „słabości” politologii jako nauki i kierunku kształcenia, związkach i rozbieżnościach występujących między politologią i historią, pojęciach polityki i polityczności, relacji politologicznego podejścia do dyskursu stosowanego przez media i polityków poprzez uległość względem uregulowań zjawiska politycznej poprawności oraz kwestii modelu absolwenta politologii i jego faktycznych kwalifikacji. Odwołując się do sprawy obywatelskiego zaangażowania i świadomości historycznej społeczeństwa autorzy w dalszej części niniejszej pracy pokusili się o próbę wskazania stref i obszarów obywatelskiego zaangażowania, cech społeczeństwa obywatelskiego, cech tworzonych na fundamencie pasji historycznej Grup Rekonstrukcji Historycznych, zakresu działalności tychże grup oraz typów aktywności na rzecz rekonstrukcji historycznych, relacji założeń działalności Grup Rekonstrukcji Historycznych do świadomości historycznej osób je tworzących oraz społeczno-kulturowego charakteru Grup Rekonstrukcji Historycznych. W części poświęconej współczesnemu wizerunkowi politologa jako zawodu oraz politologii jako kierunku kształcenia autorzy podejmują problematykę definiowania i elementów składowych wizerunku, zawodowej aktywności politologa, jego pracy dydaktycznej na uczelni, zdolności komunikacyjnych i prezentacyjnych oraz strategii kreacji i promocji wizerunku. Autorzy wyrażają nadzieję, iż niniejsza publikacja oraz zawarte w niej wątki teoretyczno-praktyczne przyczynią się do wzmocnienia politologicznego głosu pośród warunków niesprzyjających rozwojowi politologii i wzrostowi jej znaczenia w strukturze uniwersyteckiego kształcenia.
Description
Keywords
Citation
Belongs to collection