Wykorzystanie wiedzy naukowej i eksperckiej w kształtowaniu polityki integracji imigrantów w Polsce po 2004 roku
Streszczenie
W artykule omówione są polskie analizy wykorzystania wiedzy i relacji badaczy z decydentami. Na tym tle dokonana jest prezentacja nowych analiz wykorzystania wiedzy naukowej i eksperckiej zawartych w pracach Christiny Boswell i Petera Scholtena. Ich propozycje zintegrowane zostają z ramami neoinstytucjonalnej teorii organizacyjnego wykorzystania wiedzy. Ilustracjami empirycznymi dla zaproponowanego schematu są przypadki wykorzystania wiedzy w kształtowaniu w Polsce polityki integracji imigrantów. Podział na symboliczne, instrumentalne i objaśniające wykorzystanie wiedzy jest rozróżnieniem analitycznie przydatnym. Polityka podlega zmianom dzięki długotrwałemu i trudnemu do śledzenia procesowi podróży idei, które mogą w pewnym momencie zostać zmaterializowane i wykorzystane instrumentalnie bądź zmienia się dzięki procesowi stopniowej edukacji decydentów.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16155]