Wybrane czynniki wpływające na ceny usług hotelarskich w polskich miastach wojewódzkich

Abstract
Cena usługi hotelarskiej jest determinowana przez liczne czynniki związane zarówno z samym produktem hotelu, jak i jego otoczeniem. Dotychczasowe badania ilościowe czynników wpływających na ceny usług hotelarskich wskazywały na: wielkość obiektu, dostępność licznych usług dodatkowych (np. spa, parking, kasyno itp.) w obiekcie, kategorię obiektu, wiek, a także odległość od hubów transportowych, istotnych atrakcji turystycznych, a nawet klimat czy widok z okna jako zmienne objaśniające modele. Celem badań, których wyniki zostały przedstawione w artykule, było określenie determinant cen usług hotelarskich w Polsce. Model bazuje na danych z 612 hoteli zlokalizowanych w 18 miastach wojewódzkich. W odróżnieniu od poprzednich badań jako czynnik wpływający na cenę uwzględniono wielkość miasta, w którym znajduje się obiekt.
Description
Keywords
Citation
Hundert, M., Pawlicz, A., Wybrane czynniki wpływające na ceny usług hotelarskich w polskich miastach wojewódzkich, Ekonomiczne Problemy Turystyki. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, vol. 805, s. 199-213
Belongs to collection