Zdrowie jako motyw procedur normalizacyjnych w komunikacji – perspektywy badawcze na podstawie analizy egzemplifikacji

Abstract
Celem artykułu jest wskazanie możliwości wielopoziomowej analizy tego, w jaki sposób zdrowie jest konstruowane komunikacyjnie i jak badania mogą pomóc przy identyfikacji środków i zabiegów używanych dla ustalenia granic normalności odnośnie zdrowia. Oznacza to, że odpowiednio skonstruowane badania empiryczne mogą nie tylko służyć stwierdzeniu aktualnej wersji tego konstruktu, lecz jednocześnie wyjaśnić, jak granice normalności tego (lub dowolnego innego) tematu komunikacji są modyfikowane i negocjowane w aktualnych kontekstach społeczno-historycznych oraz medialnych. Tekst pokazuje najpierw przegląd różnych możliwych perspektyw dla badań, wyróżniając formy i możliwości zastosowania czy manifestacji pojęcia zdrowia w komunikacji, badając następnie na podstawie materiałów empirycznych (reklamy i teksty medialne) zdrowie jako temat oraz jako pośredni motyw regulujący komunikacje w funkcji konceptu oraz wiążące się z tym procedury normalizacyjne w komunikacji.
Description
Keywords
Citation
Belongs to collection