O dwóch dyskursach mówienia o reklamie
Streszczenie
W niniejszym artykule omawiam dwa zasadniczo różne podejścia do procesu projektowego w ramach działalności reklamowej reprezentowane przez Davida Ogilvy'ego i George'a Loisa. Przytoczone w artykule przykłady przyjmuję jako egzemplifikacje szerszych praktyk projektowych, koncentrujących swoją uwagę na wewnątrzsystemowym ujęciu narracji reklamowej. Omawiane podejścia do praktyki reklamowej śmiało można zakwalifikować do pojęcia kultury organizacji, które rozumiem tutaj jako autopoietyczny system komunikacji wewnątrz organizacji.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16126]
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Powiązane pozycje
Wyświetlanie pozycji powiązanych tytułem, autorstwem i tematem.
-
Genisys is Skynet – przemyślenia o współczesnym projektowaniu
Wszołek, Mariusz (Wydawnictwo LIBRON, 2017)Przedmiotem niniejszego artykułu jest próba wyłonienia obrazu współczesnej praktyki projektowej wraz z jego systemowymi konsekwencjami. Punktem węzłowym pracy jest próba oceny dokonań projektowych w świetle ... -
Information design – operacjonalizacja przestrzeni badawczej
Wszołek, Mariusz (Wydawnictwo LIBRON, 2012)Information design to stosunkowo nowa dziedzina wiedzy oraz przestrzeń badawczo-projektowa, która w literaturze przedmiotu odnosi się przede wszystkim do prezentowania informacji za pośrednictwem grafiki – wizualnych ... -
Algorytmizacja procesów projektowych
Wszołek, Mariusz; Moszczyński, Krzysztof (Wydawnictwo LIBRON, 2015)Mimo coraz szerszego spektrum metodologii projektowych w wielu wypadkach rezultat procesów projektowych (zamiennie w tym artykule używane będzie pojęcie produkt designu) odzwierciedla wciąż perspektywę projektanta, ...