Investor Relations, czyli komunikacja przedsiębiorstwa z rynkiem kapitałowym

Abstract
W niniejszym artykule przedstawiono rozważania na temat relacji inwestorskich, których zadaniem jest dostarczanie wiarygodnych informacji na temat spółki społeczności inwestorskiej. W czasach gwałtownych zmian rynkowych od emitentów wymaga się prowadzenia efektywnej komunikacji, która pozwalałaby zbudować trwałe relacje z uczestnikami rynku kapitałowego. Przyjęty model relacji inwestorskich w spółce powinien odpowiadać wymogom nowoczesnego rynku finansowego. Zasadniczym celem artykułu było omówienie istoty i zakresu relacji inwestorskich, a także próba oceny stanu relacji inwestorskich w polskich spółkach giełdowych. W artykule poszukuje się odpowiedzi na pytania, czy relacje inwestorskie stanowią efektywne narzędzie w budowaniu i utrzymywaniu komunikacji z rynkiem, a także czy obecny kształt relacji inwestorskich wspomaga proces podejmowania decyzji inwestycyjnych. W artykule obok rozważań teoretycznych zamieszczono aktualne dostępne wyniki badań na temat relacji inwestorskich.
Description
Keywords
Citation
Belongs to collection