Wspomaganie procesu adaptacji społeczno-emocjonalnej dzieci sześcio-siedmioletnich do środowiska szkolnego. Program adaptacyjno-socjoterapeutyczny „Moja szkoła –mój drugi dom”

Abstract
W związku z problemami dzieci rozpoczynającymi naukę w szkole z ich adaptacjąw nowym środowisku, rodzi się potrzeba poszukiwania coraz to nowych rozwiązań. Stąd w książce tej podjęto próbę analizy zagadnień teoretycznych oraz poszukiwania rozwiązań praktycznych w zakresie lepszej adaptacji społecznej i emocjonalnej dzieci do szkoły.W części pierwszej zwrócono uwagę na wymagania stawiane przed dzieckiem przez szkołę zwłaszcza w zakresie jego funkcjonowania społeczno – emocjonalnego oraz przedstawiono wybrane czynniki wpływające na proces adaptacji społecznej i emocjonalnej dziecka do warunków szkolnych. Część druga obejmuje zagadnienia związane z problemami dzieci w przystosowaniu się do środowiska społecznego klasy i szkoły. Część trzecia stanowi propozycję rozwiązań w ramach autorskiego programu integracyjno- adaptacyjnego i socjoterapeutycznego "Moja szkoła – mój drugi dom".
Description
Keywords
Citation
Kochanowska E. (2012), Wspomaganie procesu adaptacji społeczno-emocjonalnej dzieci sześcio-siedmioletnich do środowiska szkolnego. Program adaptacyjno-socjoterapeutyczny „Moja szkoła –mój drugi dom”. Wyd. ATH, Bielsko-Biała
Belongs to collection