Zastosowanie systemów interaktywnych we współczesnej edukacji muzycznej

Abstract
The aim of this dissertation is to present new possibilities of using modern digital technologies in music education. The easy access to computers in everyday life causes the occurrence of a new kind of student who commonly uses computers and digital devices. Ihe development of increasingly advanced interactive systems and multimedia technologies, which are often connected to the elements of fuzzy logic, leads to the creation of new digital devices that are of a higher technological level called multimodal technologies. Due to multimodal technologies there is a possibility of touch less computer usage. Simply a hand movementin the air permits to read the conductors gestures and to interpret them due to the appropriate software that might be used in studentself-education.

Szybki rozwój nowoczesnych narzędzi oraz coraz większa ich dostępność powoduje, że każda osoba studiująca ma w domu komputer lub różnego rodzaju urządzenia skomputeryzowane, jak np. smartphone. Łatwy dostęp do informacji uzyskiwanych drogą elektroniczną sprawia, że komputer jest nieodzowny w życiu i kulturze studentów. Z tego powodu wykorzystując zainteresowanie osób studiujących technologią cyfrową oraz komputerem wraz z odpowiednio zaprojektowanym osprzętem cyfrowym, zajęcia dydaktyczne można poprowadzić w sposób innowacyjny, który dodatkowo zachęci studentów do dalszego samokształcenia. Obok tradycyjnych metod pracy dotyczących wykładowców i studentów, pojawiają się zupełnie nowe — cyfrowe, rozwijające ludzkość, pozwalające dodatkowo szerzej patrzeć w przyszłość dzięki zastosowaniu technologii cyfrowych w różnych aspektach nauczania w uczelniach wyższych. Zdecydowanie zwiększająca się liczba osób, potrafiących obsługiwać komputery i urządzenia mobilne wskazuje, jak bardzo wielkim usprawnieniem i ułatwieniem w życiu codziennym jest stosowanie urządzeń cyfrowych. Rozwój informatyki może wpływać na oblicze metod nauczania na poziomie akademickim pod warunkiem, że używane technologie będą wykorzystywane właściwie i w sposób prawidłowy do przekazywanych treści. Technologie cyfrowe wykorzystujące środki multimedialne do wytworzenia rzeczywistości wirtualnej mogą oddziaływać na wiele zmysłów jednocześnie (np. wzrok, słuch, dotyk), dzięki czemu wybrany zakres treści programowych zaprezentowany przez wykładowcę może zostać sprawnie i szybko przyswojony przez osoby studiujące.
Description
Keywords
Citation