Konstruktywizm jako źródło inspiracji dla rozwoju współczesnej edukacji nauczycieli
Abstract
Celem niniejszego artykułu jest wyjaśnienie dlaczego konstruktywizm może być i faktycznie
jest źródłem inspiracji dla rozwoju współczesnej edukacji nauczycieli. Z konstruktywizmem wiążą się określone implikacje o charakterze etycznym, społecznym i praktycznym, które są
postrzegane jako potencjalnie wzbogacające edukację. Przyjmuje się, że konstruktywizm w
znacznie większym stopniu niż dominujący dotychczas w polskiej edukacji paradygmat
obiektywistyczny akcentuje aktywność osób uczących się w trakcie nauki, sprzyja twórczości, akcentuje związek pomiędzy językiem i myśleniem, sprzyja większej tolerancji w interakcjach międzyludzkich, sprzyja bardziej swobodnej komunikacji na lekcji oraz pozwala dostrzec znaczenie wiedzy potocznej uczniów i nauczycieli w kontekście edukacyjnym.
Collections
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.