Konstruktywizm jako źródło inspiracji dla rozwoju współczesnej edukacji nauczycieli
Streszczenie
Celem niniejszego artykułu jest wyjaśnienie dlaczego konstruktywizm może być i faktycznie
jest źródłem inspiracji dla rozwoju współczesnej edukacji nauczycieli. Z konstruktywizmem wiążą się określone implikacje o charakterze etycznym, społecznym i praktycznym, które są
postrzegane jako potencjalnie wzbogacające edukację. Przyjmuje się, że konstruktywizm w
znacznie większym stopniu niż dominujący dotychczas w polskiej edukacji paradygmat
obiektywistyczny akcentuje aktywność osób uczących się w trakcie nauki, sprzyja twórczości, akcentuje związek pomiędzy językiem i myśleniem, sprzyja większej tolerancji w interakcjach międzyludzkich, sprzyja bardziej swobodnej komunikacji na lekcji oraz pozwala dostrzec znaczenie wiedzy potocznej uczniów i nauczycieli w kontekście edukacyjnym.
Kolekcje
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.