Przyczynek do jakości zarządzania informacją i wiedzą w bibliotece akademickiej drugiej dekady XXI wieku

Abstract
Dane, informacja i wiedza – wykorzystywane w zarządzaniu biblioteką akademicką – mogą stać się cennym zasobem, jak i produktem działań kadry zarządzającej. Ich świadome gromadzenie, przetwarzanie i kreowanie służyć powinno wykorzystaniu ich w realizacji wysoko stawianych celów nakierowanych na ustawiczne doskonalenie komunikacji naukowej i poszukiwanie najlepszych rozwiązań służących użytkownikom. Autorka – z perspektywy teoretyka i praktyka - próbuje dociec w czym przejawia się jakościowe podejście do zarządzania danymi, informacją i wiedzą w bibliotece akademickiej drugiej dekady XXI wieku, kwestionuje część utartych teorii i schematów, stawia prowokujące do przemyśleń pytania. Znajdziemy tu elementy deskryptywnego, jak i wartościującego ujęcia jakości, obecnego we współczesnym bibliotekarstwie naukowym, widzianego z perspektywy kadry zarządzającej bibliotek.
Description
Keywords
Citation
Przyczynek do jakości zarządzania informacją i wiedzą w bibliotece akademickiej drugiej dekady XXI wieku. [w:] Zarządzanie jakością w bibliotece. Pr. zbior. pod red. Mai Wojciechowskiej. Warszawa, Wydawnictwo SBP 2017 , s.11-22.