Technika porównań międzyjęzykowych w e-nauczaniu języka polskiego Bułgarów
Abstract
Praca magisterska stara się odpowiedzieć na pytanie, jak zainteresować młode pokolenie Bułgarów językiem polskim. W tym celu przedstawione zostają potrzeby uczących się z pokolenia cyfrowych tubylców, generacji Y i Z. Następnie omówiona zostaje historia оraz obecna sytuacja języka polskiego i kultury polskiej w Bułgarii. Ukazane bowiem fakty stanowią dowód na potrzebę zaistnienia w Bułgarii internetowego kursu języka polskiego z elementami wiedzy o kulturze polskiej. Dlatego właśnie druga część pracy stanowi prezentację autorskiego projektu strony internetowej do nauki języka polskiego i kultury polskiej dla Bułgarów. Moduły lekcyjne zostały w niej zbudowane zgodnie z koncepcją inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Ponadto obrana została technika nauczania oparta na podobieństwach międzyjęzykowych oraz stworzono katalog cech łączących język polski i bułgarski, a także miejsc trudnych – błędów interferencyjnych oraz ważnych różnic między oboma językami – z zakresu wymowy, pisowni, gramatyki, słownictwa, jak również kultury.
Collections
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.