Jakość i zarządzanie w agrobiznesie. Wybrane aspekty

Abstract
W agrobiznesie, będącym jednym z najważniejszych działów gospodarki narodowej, znajdują odzwierciedlenie współczesne problemy związane z zapewnieniem jakości produktów, zarządzaniem i marketingiem. Procesy i rozwiązania organizacyjne i zarządcze stosowane w przedsiębiorstwach sfery agrobiznesu przyczyniają się do postępu, poprawy zarządzania i kontaktów z otoczeniem, sprzyjają zmniejszeniu ryzyka działalności, a przede wszystkim służą zapewnieniu jakości i bezpieczeństwa produktów żywnościowych. Orientacja na klienta, a więc postawienie klienta w centrum systemu zarządzania jest obecnie jednym z warunków niezbędnych do osiągnięcia sukcesu przedsiębiorstwa. Innym jest konieczność ciągłego doskonalenia systemu zarządzania i kształtowania relacji organizacji z bliższym i dalszym otoczeniem. W swoich decyzjach przedsiębiorstwa powinny uwzględniać zasady zrównoważonego rozwoju. Jest to ważne zagadnienie w obliczu nasilających się tendencji proekologicznych związanych z wyczerpywaniem zasobów naturalnych, postępującym zanieczyszczeniem środowiska przyrodniczego i w konsekwencji zmianami klimatu. Przedstawione problemy ukazują wielowątkowość problematyki jakości, zarządzania i konkurencyjności w agrobiznesie.
Description
Keywords
Citation
Belongs to collection