Kwalifikacje nauczycieli edukacji dla bezpieczeństwa

Abstract
Artykuł obejmuje problematykę kwalifikacji nauczycieli edukacji dla bezpieczeństwa. Szczegółowo omawiane będą wymagania względem nauczycieli oraz zakres ich przygotowania do pełnienia roli zawodowej w ramach kształcenia formalnego oraz pozaformalnego. Pod rozwagę zostanie postawione pytanie dotyczące zakresu kontroli nad sposobem realizacji edukacji dla bezpieczeństwa w ramach edukacji pozaformalnej, jak również systemu przygotowania takich nauczycieli do prowadzenia zajęć dla różnych grup wiekowych odbiorców. Kluczowym zagadnieniem będzie próba usystematyzowania, kim jest współczesny nauczyciel edukacji dla bezpieczeństwa i czy jego rolę sprowadzić można do prowadzenia zajęć w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.

The article covers the issues of teacher’s qualifications of education for security and safety. The requirements for teachers and the scope of their preparation for performing a professional role within formal out of formal and non-formal education will be discussed in detail. A question about the scope of control over the mode of implementation of education for safety within out of formal education, as well as the system of preparing such teachers to conduct classes for various age groups of recipients will be considered. The key issue will be the attempt to systematize who the contemporary teacher of education for security is and whether his role can be reduced to conducting classes in primary and secondary school.
Description
Keywords
Citation
Włodarczyk, E. (2019). Kwalifikacje nauczycieli edukacji dla bezpieczeństwa. In: J. Falecki, P. Łubiński (ed.) Bezpieczeństwo współczesnego państwa. Część 2. Wymiar narodowy, Kraków: Wydawnictwo Drukarnia Styl Anna Dura, 210-222.
Belongs to collection