Potencjał kognitywnej robotyzacji zaawansowanych procesów biznesowych. Mit czy rzeczywistość?
Streszczenie
W artykule przedstawiono przegląd efektów stosowania automatyki kognitywnej w zakresie zadań nie wymagających aktywności fizycznej. Zaprezentowany został wpływ inteligentnych algorytmów na budowanie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej na rynku.
Jako etapy rozwoju badań nad sztuczną inteligencją zostały wyszczególnione metody uczenia maszynowego, przetwarzanie języka naturalnego, uczenie głębokie, sieci neuronowe, pozwalające przekroczyć sekwencyjność algorytmów. Wykazano, że obliczenia kognitywne, automatyczne wnioskowanie, technologie i systemy działające jak ludzki umysł zmieniają zasady gry rynkowej. Umożliwiają predyktywne wnioskowania oferując sprawdzalne hipotezy dotyczące spodziewanego rozwoju sytuacji.
Analizowane wyniki badań dotyczące zmian rynku pracy potwierdzają empirycznie, że robotyczna automatyzacja procesów usługowych przeniknęła do zadań do niedawna autentycznie ludzkich o charakterze umysłowym. Powstał potencjał dla dalszej algorytmizacji zadań nie manualnych. This paper presents an overview of the effects of applying Cognitive Automation in the area of tasks which do not require physical activity. The influence of intelligent algorithms was presented in terms of building and maintaining competitive advantage on the marketplace.
The following methods were listed as the stages of the development of research concerning Artificial Intelligence: Machine Learning, Natural Language Processing, Deep Learning, Neural Networks, which allow to exceed the algorithm sequencing. It was indicated that Cognitive Computing, conclusions made by algorithms, technologies and systems which operate like a human mind change the rules of the market game. They allow for predictive conclusions by offering verifiable hypotheses concerning the expected development of the situation.
In summation, the analysed results of the study regarding the changes on the job market confirm empirically that robotic automation of service processes has reached into the tasks which so far have been of authentically human, mental nature. The potential for the further algorithmization of non-manual tasks has been created.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16155]
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: