Rozwój kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości w ramach nauki szkolnej w Polsce
Streszczenie
Unia Europejska wyróżniła osiem kompetencji kluczowych, czyli kompetencji najbardziej
potrzebnych do życia we współczesnej Europie. Wśród nich są kompetencje w zakresie inicjatywności i przedsiębiorczości. Z licznych dokumentów wynika, że Unia Europejska przywiązuje do kształcenia tych kompetencji ogromne znaczenie. Jednocześnie wiele wskazuje na to, że uczniowie polskich szkół nie mają realnej możliwości rozwoju kompetencji w zakresie inicjatywności i przedsiębiorczości w ramach nauki szkolnej. Młodzi Polacy mogą co prawda zdobyć odpowiednią wiedzę w tym zakresie, natomiast nie mają możliwości rozwoju umiejętności i odpowiednich postaw z tym związanych. Barierą rozwoju tych kompetencji jest kultura panująca w polskich szkołach, ograniczenie autonomii uczniów oraz sposób nauczania, który pomija rozwój umiejętności i postaw.
Kolekcje
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: