Niewykorzystany komunikacyjnie przez polski biznes potencjał Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pjongczang. Raport z badań

Abstract
Igrzyska olimpijskie są jednym z najważniejszych wydarzeń sportowych na świecie, a reprezentacja olimpijska – dumą narodową. Jednak potencjał komunikacyjny i marketingowy igrzysk nie jest wystarczająco wykorzystywany przez firmy komercyjne w Polsce. Jednym z kilku powodów tej sytuacji jest między innymi ograniczenie praw, które przysługują sponsorom. Brak brandingu w trakcie ścisłych rozgrywek na igrzyskach, brak możliwości działań promocyjnych na imprezie, restrykcyjne ograniczenia w komunikacji, krótki czas zainteresowania reprezentacją olimpijską i stworzenie ciekawej kreacji oraz duża liczba innych sponsorów w trakcie całego wydarzenia to główne powody braku zainteresowania sponsoringiem olimpijskim w Polsce wśród firm komercyjnych oraz ograniczonej komunikacji marek wokół igrzysk.

The olympic games are one of the most valuable sports events in the world, and the olympic Team is the national pride. However, their potential is not used by business in Poland. The problem is among others a small number of rights that sponsors receive. The lack of branding at the games, the lack of promotional activities at the event, restrictive communication, the short time of interest in the olympic Team and a large number of other sponsors are the main reasons for the lack of interest in olympic sponsorship in Poland and the limited communication of brands around the games.
Description
Keywords
Citation
Kończak J., Niewykorzystany komunikacyjnie przez polski biznes potencjał Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pjongczang. Raport z badań, Studia Medioznawcze 3 (74), s.103-113, Warszawa 2018
Belongs to collection