Kampanie braci. Lech Kaczyński i Jarosław Kaczyński w starciach o urząd Prezydenta RP – analiza porównawcza
Abstract
Nie ulega wątpliwości, że kampanie prezydenckie lat 2005 i 2010 wprowadziły nową jakość do marketingu politycznego w Polsce. Pierwsza cechowała się strategią ofensywną, wyrazistością programu naprawy państwa zaproponowanego przez Lecha Kaczyńskiego. Druga była kampanią łagodną, nietypową z uwagi na nastroje, jakie panowały w społeczeństwie po katastrofie smoleńskiej. Wizerunek prezesa PiS wpisywał się w żałobę narodową, ale nie był spójny z jego wcześniejszym sposobem bycia czy wyrażania poglądów. Twardy elektorat PiS bez względu na strategie udzieliłby poparcia Kaczyńskiemu. Wyniki wyborów pokazały, że niezdecydowany elektorat nie został przekonany w wystarczającym stopniu. Od 2005 roku wzmocniły się znacznie szeregi PO, która zbudowała swoją pozycję w opozycji do PiS. Była to kolejna przeszkoda dla Jarosława Kaczyńskiego, gdyż jego brat nie zmagał się z opozycją żadnej tak silnej partii.
Collections
- Artykuły / Articles [16161]
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.