Ogólnopolska sieć komputerowa edukacji – studium przypadku

Abstract
Powszechność dostępu do urządzeń komputerowych i sieci Internet wydaje się dla większości z nas trywialną oczywistością. Trudno wręcz wyobrazić sobie życie bez laptopa czy smartfonu, pozwalających nam nieprzerwanie korzystać z zasobów sieci społecznościowych. Niewyobrażalne staje się również życie bez informacji, które wykorzystujemy podejmując nawet najprostsze decyzje. Umiejętność obsługi urządzeń komputerowych, w szczególności mobilnego Internetu, wielu z nas nabyło w czasach szkolnych. Niestety, wśród osób wykluczonych kontakt z Internetem często ograniczał się do szkolnych zajęć z Informatyki. Chociaż w walce z wykluczeniem cyfrowym zrobiono bardzo wiele, nierówności społeczne, które nabrzmiewały w ciągu ostatnich dziesięcioleci pogłębiały taki stan. Być może należy spojrzeć na problem od innej strony. Zauważmy, że w wielu sołectwach czy niewielkich miastach szkoła jest często jedynym ośrodkiem propagującym wiedzę i kulturę, nie tylko wśród dzieci, ale również pośród dorosłych. Może więc należałoby oprzeć walkę z wykluczeniem na istniejącej infrastrukturze szkół, które w ten sposób zyskałyby nową rolę w społeczeństwie. Niniejsza monografia, powstała na zlecenie Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej analizuje celowość budowy ogólnopolskiej sieci komputerowej szkół. Wykorzystując metody matematyczne autorzy prezentują jej architekturę i parametry, szacują koszty realizacji takiej inwestycji.
Description
Keywords
Citation
Belongs to collection