Zagadnienie specyfikacji zmiennych w segmentacji międzynarodowej

Abstract
W opracowaniu podjęto problematykę doboru zmiennych dla celów segmentacji międzynarodowej. Omówiono znaczenie kryteriów segmentacji i zmiennych profilowych w poszczególnych etapach podziału rynków zagranicznych na segmenty. Przedstawiono klasyfikację kryteriów segmentacji, uwarunkowania ich doboru oraz wpływ na efektywność segmentacji międzynarodowej. Ponadto oceniono przydatność poszczególnych kryteriów oraz sformułowano zalecenia dotyczące ich specyfikacji, uwzględniając wieloetapowość segmentacji międzynarodowej

The study takes up the problem of variables adjustment for the purpose of international segmentation. There was analyzed the significance of segmentation criteria and variables profile in particular stages of foreign markets division into segments. The classification of segmentation criteria was discussed as well as conditions for their selection and the influence on international segmentation efficiency. Additionally the usefulness of particular criteria was evaluated and recommendations regarding their specification were put forward considering the multistage nature of international segmentation
Description
Keywords
Citation
Sobczak, Elżbieta (2007) Zagadnienie specyfikacji zmiennych w segmentacji międzynarodowej, Marketing i Rynek nr 5, s. 8-13
Belongs to collection