Jak skłonić do udziału w badaniach internetowych: zwiększanie realizacji próby
Abstract
Prowadzenie badań ankietowych i eksperymentalnych w Internecie jest coraz popularniejsze, ale ich autorzy muszą borykać się z problemami małej motywacji do udziału i niskiego stopnia realizacji próby (response rate). Przykłady różnych badań dowodzą, że można zaprojektować badanie tak, aby wpłynąć na chęć do udziału w nim i znacznie zwiększyć odsetek zwrotów. W artykule omówiono istotne dla realizacji próby
elementy badań internetowych, takie jak wybór badanej populacji i sposobu organizacji badania, forma
i treść zaproszenia do udziału, a także wykorzystanie gratyfikacji za udział. Autorzy, dokonując przeglądu
wyników licznych eksperymentów metodologicznych, a także wyników własnych badań dotyczących organizacji
badania i kontaktu z osobami badanymi, podają konkretne wskazówki służące skłonieniu do udziału
i zwiększaniu stopnia realizacji próby.
Collections
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.