Religious market and its entrepreneurs: Comparative perspective on Brazil and Poland
Abstract
In the article, referring to the economic theories of religion by Stark and Bainbridge, the authors present comparative characteristics of the two religious markets (Polish and Brazilian), showing briefly theirrespective historical background, current state, as well as dynamics of growth in the religious sectors of both countries, taking as examples two important cases of innovative religious entrepreneurs: Father Tadeusz Rydzyk (Catholic Church) in Poland and Bishop Edir Macedo (Universal Church of the Kingdom of God) in Brazil. Opierając się na ekonomicznych teoriach rynków religijnych Starka i Baingride’a, autorki przedstawiają porównawczą charakterystykę dwóch rynków religijnych (polskiego i brazylijskiego), ukazując krótki zarys ich historycznego rozwoju, stan obecny, jak również dynamikę wzrostu sektorów religijnych w obydwu krajach, na przykładzie działalności dwóch innowacyjnych religijnych przedsiębiorców: Ojca Tadeusza Rydzyka (Kościół katolicki) w Polsce oraz Biskupa Edira Macedo (Uniwersalny Kościół Królestwa Bożego) w Brazylii.
Collections
- Artykuły / Articles [16161]
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.