Studies on quality teachers and quality initial teacher education
Oglądaj/ Otwórz
Data
2020Autor
Madalińska-Michalak, Joanna
Uniwersytet Warszawski
Metadane
Pokaż pełny rekordStreszczenie
The Teacher Education Policy in Europe (TEPE) Scientific Network is an academic network that builds on the work and community from the previous European collaborative projects in the field of teacher education policy, including TNTEE and EUDORA. TEPE Network central goals relate to advancing research in and on Teacher Education, increasing mobility and extending the European Dimension in Teacher Education, enhancing quality through the renewal of evaluation cultures in Teacher Education. The motivation for the theme of this book, Studies on Quality Teachers and Quality Initial Teacher Education, has been to share with the readers knowledge and expertise in the field of teacher education as well as to create a platform for contributing to the discussion on how to best ensure that teachers and teacher educators are able to meet the challenges of the contemporary society head-on, and for their concern about understanding today in order to build our future better.
Kolekcje
- Książki / Books [2915]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.
Powiązane pozycje
Wyświetlanie pozycji powiązanych tytułem, autorstwem i tematem.
-
Studies on quality teachers and quality in-service teacher education
Madalińska-Michalak, Joanna; Uniwersytet Warszawski (Wydawnictwo FRSE, 2020)The Teacher Education Policy in Europe (TEPE) Scientific Network is an academic network that builds on the work and community from the previous European collaborative projects in the field of teacher education policy, ... -
School Principal Leadership and Learning through Practitioner Research: Towards Innovations in Education
Madalińska-Michalak, Joanna (Instytut Spraw Społecznych Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, 2017)The purpose of the paper is to contribute to the literature on leadership, innovation and learning for quality of school education. The special attention is paid to the role of school principal leadership in creating and ... -
Nauczyciel przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej - świadomy wybór czy początek innej drogi zawodowej - komunikat z badań
Skibska, Joanna (Akademicki Instytut Naukowo-Wydawniczy ALTUS sp. z o.o., 2012)Tekst został poświęcony nauczycielowi oraz jego pracy zawodowej ze szczególnym zwróceniem uwagi na najistotniejsze kwestie, wśród których można wymienić: podmiotowość, autorytet, proces stawania się nauczycielem oraz etapy ...