Licea profilowane – sukces czy porażka?
Abstract
Tematem niniejszego artykułu jest określenie korzyści czy niepowodzeń wynikających z reformy szkolnictwa, w myśl której w miejsce liceów zawodowych powstały licea profilowane
jako rodzaj szkoły ponadgimnazjalnej.
Analizie na potrzeby artykułu podlegały wszystkie rodzaje liceów profilowanych, jakie powstały
w północnej Polsce po reformie szkolnictwa w Polsce po 1999 roku w porównaniu z innymi typami
szkół średnich. Badania dokonano na podstawie wyników egzaminów maturalnych upowszechnionych przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną w Gdańsku. Po przeprowadzeniu analizy każdej ze
szkół wyniki badań zostały przedstawione w postaci wykresów, na podstawie których wyciągnięto
stosowne wnioski.
Autor ma nadzieję, że otrzymane wyniki analiz przeprowadzonych reform posłużą w przyszłości do
ewentualnego przeprowadzania innych reform oświaty
Collections
- Artykuły / Articles [16165]
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.