Adaptacja innowacji w świetle zachowań organizacyjnych - wybrane aspekty

Abstract
Description
Celem głównym monografii było opracowanie modelu adaptacji poszczególnych typów innowacji z uwzględnieniem wybranych zachowań organizacyjnych w branży IT w Polsce. Celem badawczym pracy była identyfikacja i ocena oddziaływania wybranych zachowań organizacyjnych (komunikacja wewnętrzna, zewnętrzna i kultura organizacyjna) na adaptację innowacji na różnych etapach procesu innowacyjnego w branży IT w Polsce. Celem utylitarnym było wskazanie, które czynniki wybranych zachowań organizacyjnych oddziałują w największym stopniu na adaptację innowacji na poszczególnych etapach procesu innowacyjnego w zależności od typu wprowadzanej innowacji w branży IT w Polsce. W pracy zbadano również powiązania rodzajów wprowadzanej innowacji (produktowa, procesowa, organizacyjna, marketingowa), struktury własności i okresu istnienia przedsiębiorstw, stażu pracy i stanowiska pracowników, identyfikacji pracowników z celami firmy oraz ich zaangażowania w proces innowacji z jej adaptacją przez pracowników branży IT.
Keywords
Citation
Belongs to collection