Zdalna edukacja kryzysowa w APS w okresie pandemii COVID-19. Edukacja hybrydowa.
View/ Open
Date
2022-05-11Author
Romaniuk, Miłosz Wawrzyniec
Łukasiewicz-Wieleba, Joanna Teresa
Metadata
Show full item recordAbstract
Raport dotyczy doświadczeń nauczycieli akademickich zatrudnionych w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej oraz doświadczeń studentów, związanych z edukacją hybrydową u schyłku pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Celem badania było poznanie perspektywy wykładowców oraz studentów na edukację hybrydową w Akademii Pedagogiki Specjalnej oraz próba porównania jej z edukacją tradycyjną i edukacją zdalną. Przedmiotem badań były, między innymi, gotowość do realizacji nauczania hybrydowego, wsparcie uczelni w zakresie prowadzenia nauczania hybrydowego oraz różnorodność doświadczeń nauczycieli akademickich, a także gotowość do uczestnictwa w nauce hybrydowej, jej jakość oraz inne doświadczenia studentów z nią związane. Podjęto próbę porównania edukacji tradycyjnej, zdalnej i hybrydowej, biorąc pod uwagę zdanie wykładowców akademickich oraz studentów. W badaniach sformułowano problemy badawcze o treści: jakie są opinie wykładowców i studentów APS o edukacji hybrydowej? Jakie widzą podobieństwa i różnice pomiędzy edukacją tradycyjną, zdalną i hybrydową? W badaniach zastosowano metodę sondażu diagnostycznego. Analizę wypowiedzi respondentów oraz ich kategoryzację przeprowadzało dwóch sędziów kompetentnych. Uzyskane wyniki pozwoliły na opracowanie rekomendacji, dotyczących działań uczelni, skierowanych na usprawnienie procesu nauczania zdalnego.
Collections
- Raporty / Reports [280]
The following license files are associated with this item: