Negatywne konsekwencje wykorzystania mediów społecznościowych w opinii kobiet i mężczyzn – analiza statystyczna wyników badania ankietowego studentów podlaskich uczelni

Abstract
Współcześnie media społecznościowe stanowią nieodłączny element życia człowieka. Często świat rzeczywisty wręcz zastępowany jest przez wirtualny lub przynajmniej staje się jego równoległą alternatywą. Niemniej taka sytuacja niesie za sobą wiele negatywnych konsekwencji, takich jak różnego typu obciążenia fizyczne i psychiczne. Pojawiają się one jako efekt długiego czasu spędzanego przed komputerem czy telefonem lub jako wynik izolacji społecznej w realnym życiu. W związku z tym interesującym jest udzielanie odpowiedzi na pytanie jakie są konsekwencje korzystania z mediów społecznościowych oraz wskazanie, czy w aspekcie tym występują różnice w zależności od płci użytkowników. Celem niniejszego artykułu jest wskazanie, jak postrzegane są media społecznościowe przez studentów podlaskich uczelni, jakie są przesłanki korzystania z nich i jakie niosą negatywne konsekwencje. Starano się wykazać również, czy na te aspekty ma wpływ płeć. Rozważania podjęto na podstawie przeprowadzonego w kwietniu 2022 roku badania ankietowego obejmującego studentów podlaskich uczelni. Na bazie uzyskanych w ten sposób wyników przeprowadzono analizę tabel wielodzielczych, jak też wykonano test U Manna Whitneya wskazujący czy występują różnice w postrzeganiu tych aspektów przez kobiety i mężczyzn.
Description
Keywords
Citation
M. Greś, M. Moroz, A.M. Olszewska, Negatywne konsekwencje wykorzystania mediów społecznościowych w opinii kobiet i mężczyzn – analiza statystyczna wyników badania ankietowego studentów podlaskich uczelni, Akademia Zarządzania 2022, 6(3), s. 454-476
Belongs to collection