Pomiar relacji pomiędzy przedsiębiorstwem a konsumentem
Streszczenie
Pomimo obserwowanego obecnie w praktyce dużego zainteresowania lojalnością klientów, można zauważyć znaczną lukę w zakresie badań nad procesem budowy bliskich relacji z klientem. W przeciwieństwie do relacji zachodzących na rynku instytucjonalnym w środowisku badaczy marketingowych sporo kontrowersji budzi wciąż problematyka relacji zachodzących pomiędzy przedsiębiorstwem a konsumentem jako indywidualną jednostką (Business to Consumer). W artykule zdefiniowano pojęcie relacji B2B i zaprezentowano kluczowe miary/wymiary badawcze relacji B2C, takie jak: Siła relacji, Czas trwania relacji, Intensywność relacji, Satysfakcja klienta, Porównawczy poziom odniesienia, Orientacja sprzedawcy na klienta, Wiedza profesjonalna sprzedawcy, Zaangażowanie klienta. Wskazano również na zależności zachodzące między tymi wymiarami relacji.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16161]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.
Powiązane pozycje
Wyświetlanie pozycji powiązanych tytułem, autorstwem i tematem.
-
Determinanty korzystnych relacji z klientami. W poszukiwaniu różnych strategii marketingu relacji na rynku B2B
Mitręga, Maciej (Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2008-03)Obecny etap w rozwoju marketingu relacji skłania do podjęcia prac porządkujących w zakresie czynników mających wpływ na rozwój relacji pomiędzy sprzedawcą i nabywcą na rynku B2B. Celem artykułu jest przedstawienie modelu ... -
Zdolności sieciowe małych i średnich przedsiębiorstw a jakość relacji z klientami
Mitręga, Maciej (Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, 2011-09)Zdolności sieciowe organizacji stanowią relatywnie nowy, wyłaniający się nurt badawczy w zarządzaniu. Artykuł ten nawiązuje do tego nurtu badawczego poprzez prezentację wyników badań empirycznych testujących zależność ... -
Miary relacji firma-klient
Mitręga, Maciej (Marketing w Praktyce, 2003)W artykule omówiono podstawowe zmienne służące do pomiaru relacji z konsumentami, a także przedstawiono wyniki badań empirycznych wskazujących na czynniki warunkujące siłę relacji w trzech sektorach.