Wychowanie i kształcenie w erze cyfrowej
Streszczenie
Ze wstępu: O ile wykorzystywanie nowych mediów w dydaktyce czy, szerzej, w uczeniu
się i nauczaniu jest już stosunkowo szeroko podejmowane w literaturze
pedagogicznej, o tyle ich wychowawcze aspekty wydają się jeszcze nie mieć
należnego im miejsca. Tak więc jednym z ważnych celów publikacji jest pomoc praktykom z obszaru edukacji w lepszym rozumieniu
fenomenu uczestnictwa dzieci i młodzieży w świecie nowych mediów
wraz z towarzyszącymi temu zjawisku szansami i zagrożeniami. Innymi słowy,
nasze podejście polega na postrzeganiu nowych mediów nie tylko jako instrumentów edukacyjnych bądź narzędzi realizowania negatywnych zachowań, jak np. cyberbullying (agresja elektroniczna), ale również jako środowisko socjalizacyjne i wychowawcze.Zaproszeni do publikacji autorzy nie ograniczają się tylko do przedstawienia pozytywnych i negatywnych aspektów uczestnictwa młodych ludzi w świecie mediów (przede wszystkim tzw. nowych mediów), ale również proponują konkretne rozwiązania dotyczące zarówno dydaktyki, jak i wychowania. Wśród autorów są zarówno uznani badacze międzynarodowi i krajowi,
jak i młodzi naukowcy oraz praktycy reprezentujący różne ośrodki akademickie
i pozaakademickie.
Kolekcje
- Książki / Books [2915]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.