Metody szeregowania zadań jako narzędzie rozwiązywania problemu sekwencjonowania samolotów
Abstract
W pracy przedstawiono problematykę sekwencjonowania samolotów wykonujących
operacje startu i lądowania. Zagadnienie to jest ostatnio coraz częściej podejmowane ze względu na oczekiwanie istotnej poprawy przepustowości lotnisk, przy minimalnych nakładach finansowych i organizacyjnych. Brak jest jednak skutecznych rozwiązań, zwłaszcza w odniesieniu do ujęcia całościowego łączącego w sobie różne kryteria oceny jakości ruchu lotniczego w rejonie lotnisk. Jako jeden ze sposobów rozwiązania tego problemu można wskazać znane z literatury metody szeregowania zadań. W pierwszym etapie pracy skupiono się na przeglądzie metod szeregowania oraz analizie powiązanej literatury w odniesieniu do ruchu lotniczego. Wskazano na możliwości wykorzystania przedstawionych metod w rozwiązaniu problemu sekwencjonowania samolotów lądujących i startujących.
Collections
- Artykuły / Articles [16165]
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.