Standardy użytkowania serwisów społecznościowych: analiza pedagogiczna

Abstract
Dynamiczny rozwój mediów społecznościowych sprawił, że dziś korzystanie z nich jest zjawiskiem powszechnym a liczba użytkowników liczona jest już w miliardach. Dlatego konieczną wydaje się wzmożona refleksja pedagogiczna nad różnymi aspektami ich funkcjonowania. W poniższym artykule została przedstawiona analiza pedagogiczna standardów wprowadzonych przez Facebook oraz NK, nakładających na użytkowników określone ograniczenia i zasady użytkowania. Okazało się, że oba portale stworzyły bardzo rozbudowane systemy mające chronić użytkowników, szczególnie dzieci i młodzież, przed różnorakimi zagrożeniami. Zasady moralne i wskazówki pedagogiczne umieszone na tych portalach, choć w większości wydają się być zasadne, to jednak wciąż widoczna jest potrzeba dopracowania poszczególnych rozwiązań, we współpracy z rodzicami, wychowawcami i środowiskami naukowymi. Ponieważ największym problemem pozostaje wciąż niedostateczna świadomość rodziców o zagrożeniach związanych z korzystaniem z tych serwisów i brak adekwatnych działań profilaktyczno-edukacyjnych, stąd postulat jak najszybszego wzmożenia wysiłków w tych obszarach.
Description
Keywords
Citation
Szczerbiński M., Standardy użytkowania serwisów społecznościowych: analiza pedagogiczna, „Społeczeństwo i Rodzina” 2014, nr 1 (38), s. 34-47.
Belongs to collection