Instytucjonalno-prawne uwarunkowania kampanii wyborczych w Polsce. Zagadnienia wybrane
Abstract
Kampania wyborcza, jako jeden z wyznaczników sprawnie funkcjonującego mechanizmu wyborczego w państwie demokratycznym, pozostawała przez długi czas poza centrum zainteresowania administratywistów i przedstawicieli doktryny prawa konstytucyjnego. Zagadnienia związane z organizowaniem, prowadzeniem i rozliczaniem kampanii wyborczych pozostają na styku norm prawa wyborczego, prasowego i finansowego. Ramy instytucjonalno- -prawne zagadnień związanych z kampaniami wyborczymi zostały zawarte w Kodeksie Wyborczym, prawie prasowym, rozporządzeniach Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz aktach normatywnych niższego rzędu. Zawarte w nich rozwiązania dotyczą także stosunkowo nowych instytucji prawa wyborczego: alternatywnych metod głosowania, zasady parytetów, czy jednomandatowych okręgów wyborczych do Senatu.
Collections
- Artykuły / Articles [16165]
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.