Instytucjonalno-prawne uwarunkowania kampanii wyborczych w Polsce. Zagadnienia wybrane

Abstract
Kampania wyborcza, jako jeden z wyznaczników sprawnie funkcjonującego mechanizmu wyborczego w państwie demokratycznym, pozostawała przez długi czas poza centrum zainteresowania administratywistów i przedstawicieli doktryny prawa konstytucyjnego. Zagadnienia związane z organizowaniem, prowadzeniem i rozliczaniem kampanii wyborczych pozostają na styku norm prawa wyborczego, prasowego i finansowego. Ramy instytucjonalno- -prawne zagadnień związanych z kampaniami wyborczymi zostały zawarte w Kodeksie Wyborczym, prawie prasowym, rozporządzeniach Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz aktach normatywnych niższego rzędu. Zawarte w nich rozwiązania dotyczą także stosunkowo nowych instytucji prawa wyborczego: alternatywnych metod głosowania, zasady parytetów, czy jednomandatowych okręgów wyborczych do Senatu.
Description
Tabaszewski R.K., Instytucjonalno-prawne uwarunkowania kampanii wyborczych w Polsce. Zagadnienia wybrane, [w:] Marketing wyborczy we współczesnych kampaniach wyborczych, E. Kancik, P. Jakubowski (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2013, ISBN 978-83-778-4364-2, s. 14-29 [recenzent: prof. dr hab. Wojciech Sokół].
Keywords
Citation
Tabaszewski R.K., Instytucjonalno-prawne uwarunkowania kampanii wyborczych w Polsce. Zagadnienia wybrane, [w:] Marketing wyborczy we współczesnych kampaniach wyborczych, E. Kancik, P. Jakubowski (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2013