Wpływ zmiennych demograficznych na udział konsumentów w kampaniach marketingu społecznie zaangażowanego
Streszczenie
Artykuł przedstawia rezultaty badań na temat cech demograficznych konsumentów uczestniczących w kampaniach marketingu społecznie zaangażowanego. Badania zrealizowano na losowej grupie dorosłych respondentów przy wykorzystaniu ankiety pocztowej. Uzyskane wyniki wskazują, że wraz z wiekiem zmniejsza się prawdopodobieństwo dokonania zakupu powiązanego z darowizną na szczytny cel. Pozostałe zmienne demograficzne, to jest: płeć, sytuacja materialna i poziom wykształcenia okazały się nieistotne statystycznie. Uzyskane wyniki sugerują więc, że kampanie marketingu społecznie zaangażowanego kierowane do młodszych konsumentów mogą okazać się skuteczniejsze, niż programy których odbiorcami są starsze osoby. Nie ma natomiast podstaw do tego, aby oczekiwać, że kobiety, osoby zamożne, czy konsumenci posiadający wyższe wykształcenie będą częściej nabywać produkty związane z darowiznami niż pozostałe osoby.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16165]