Programy społeczne jako przejaw strategii zarządzania społeczną odpowiedzialnością firm z branży finansowej
Abstract
Celem artykułu jest podjęcie próby identyfikacji strategii zarządzania społeczną odpowiedzialnością przez instytucje finansowe. Ramy teoretyczne zbudowano łącząc klasyfikację strategii według M. Portera i M. Kramera (2006) z propozycją M. Halme i J. Laurila (2009). Analizę empiryczną przeprowadzono na próbie 56 programów realizowanych przez 23 instytucje finansowe. Uzyskane wyniki pokazują, że większość instytucji finansowych realizuje programy społeczne wpisujące się jedynie w realizację „strategii dobrego obywatela”. Niestety takie podejście przynosi ograniczone korzyści społeczeństwu jak i samym firmom. Na stosowanie strategii innowacji społecznych, dzięki którym rozwija się rynek i jednocześnie rozwiązywane są problemy społeczne, wskazywało tylko 5 programów.
Collections
- Artykuły / Articles [16161]
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.